Pinterest facebook.com/TheHomeCompany

logo

Köpvillkor

Välkommen som kund hos

The Home Company! 

För dig som inte känner till våra rutiner ber vi dig läsa igenom det här. 

För frågor eller för mer information kontakta oss gärna på tel: 0455-123 55 eller per mail: info@homecompany.se

Priserna inkluderar 25 % moms om inget annat anges. Reservation för prisändringar och tryckfel.

 

Företagsinformation: 

The Home Company

Parkgatan 3

371 35 Karlskrona

Telefon: 0455 -123 55

Organisationsnummer: 556633-1459

E-mail: info@homecompany.se

 

Frakt - inom Sverige

Vid köp under 500 tillkommer frakt 75:-

Alltid fraktfritt vid köp över 500 :- 

 

Leveranser

Leverans av lagervaror sker inom 3-7 arbetsdagar för order med postpaket eller Schenker. 

Beställningsvaror beställs från våra leverantörer och tillverkas efter dina önskemål. Därför kan leveranstiden för dessa variera upp till ett par veckor. Vi reserverar oss för slutförsäljningar. Om en vara som du beställt visar sig vara slut på lager meddelar vi dig detta inom maximalt tre arbetsdagar. För aktuell leveranstid på din vara - kontakta oss på info@homecompany.se

 

Hämta varor

Du kan själv hämta dina varor i vår butik i Karlskrona. Du betalar då ingen fraktavgift. Vi kontaktar dig efter önskemål per mail eller telefon så snart varorna finns för avhämtning.

 

Postens utlämningsställe 

Mindre leveranser skickas som postpaket för avhämtning på ditt närmaste utlämningsställe. 

 

Hemleverans

Leveranser i Blekinge sker i huvudsak med egen möbelbil. Leveransavisering skickas som 

e-mail eller med brev en vecka innan leverans beroende på valt alternativ. Vi ber om snabb bekräftelse på att ni kan motta leveransen vid utsatt tid. I övriga Sverige sker transporterna med Posten (aviseringen sker via Posten). 

 

Leveransförsening 

Ibland händer det att någon vara inte finns i lager eller att leveransen till oss är försenad. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid sker leveransen till dig när samtliga varor finns på vårt lager.

Inträffar förseningar meddelar vi dig detta via e-mail. Kontakta oss om du har frågor kring din leverans på info@homecompany.se

 

Montering

Montering ingår när vi kör med egna bilar samt att vi tar hand om emballaget då uppackning sker. Tak- och väggmontering ingår dock ej. Leverans av belysningsarmaturer sker ofta omonterade. Att takkontakt ingår garanteras inte då det varierar.

Vid frågor om leveransen kontakta oss på tel: 0455 -123 55 eller på e-mail: info@homecompany.se

 

Betalning & Säkerhet

Betalning sker med kort. Vi samarbetar med DIBS, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet. DIBS är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). The Home Company har därmed aldrig tillgång till kortinformation och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Vi accepterar betalning med VISA och MasterCard. Du kan även läsa mer om Klarnas villkor som finns i kassan.

Direktbetalning med ditt bankkonto

Trygg och säker betalning över Internet för dig som är kund hos Handelsbanken, Nordea, Swedbank eller SEB och är ansluten till bankens internettjänster. Vid betalning slussas du vidare till din banks sida och loggar in som vanligt och godkänner betalningen, varefter pengarna dras direkt från ditt konto. Efter att betalningen genomförts skickas du tillbaka till nätbutiken och din order bekräftas. Du gör således hela betalningen via din bank och behöver aldrig lämna ut några uppgifter på Internet.

Klarna Checkout

Klarna Checkout revolutionerar med sin enkelhet. Kunden behöver bara ange sin mailadress och sitt postnummer. Det är allt vi behöver för att göra en sekundsnabb kreditkontroll. Ingen omständlig registrering, inga jobbiga formulär. Köpprocessen blir på det här viset inte bara enklare, den kortas även ned och blir snabbare. Från det att köpsuget väckts till dess att köpet faktiskt är genomfört är antalet steg – och tiden som krävs för att passera dem – reducerat så långt det går.

Avbeställning

Avbeställning kan ske mot ersättning av 10 – 100 % av ordervärdet beroende på vara och tidpunkt. 

 

Reklamationer

Du har rätt till tre års reklamationsrätt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen förutsatt att du meddelar oss inom rimlig tid från det att du upptäckt felet. Kontakta alltid vår butik innan du returnerar en felaktig vara. När vi mottagit ett gällande reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för avhjälpande av felet eller översänder eventuella returkoder/fraktsedel. Vid retur av giltigt reklamationskrav står The Home Company för returkostnaden

(Infoga PDF om konsumetköpslagen)

 

Ångerrätt

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i webshopen i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. 

  • Den returnerade varan skall vara oanvänd och i sin originalförpackning och följesedel/faktura, samt uppgifter om hur återbetalning skall ske ska bifogas. 
  • Kontakta vår butik innan du returnerar en vara. 
  • Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i ett specifikt tyg eller färg.

 

Återbetalning

Efter det att The Home Company mottagit den returnerade varan kontrollerar vi den för ett godkännande. Därefter skickar vi en bekräftelse på mottagen retur och återbetalar varans värde till dig.

Återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 30 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. 

 

Presentinslagning

Vi kan hjälpa dig med ditt presentinköp genom snygg paketinslagning och leverans till annan adress än din egna. Skriv en text med din personliga hälsning så lägger vi till ett kort. Efter att du har handlat klart går du till kassan där du i steget frakt väljer paketinslagning. Tjänsten kostar 15 kr. 

 

Transportskador

Vid transportskada måste alltid anmälan ske direkt till transportföretaget men också till The Home Company, senast 4 dagar efter mottagandet av det skadade godset. DHL når du på tel 0771- 345 345. Ha fraktsedelsnumret tillgängligt för snabbare service.

 

Garantiner

Garantivillkoren varierar beroende på varumärke och vilken sorts vara det är fråga om. Kontakta vår butik om du har frågor om en viss varas garantivillkor.

 

Sekretesspolicy

Dina personuppgifter hanteras med största respekt och kommer inte att lämnas ut till tredje part. När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

 

Cookies

En cookie är en liten textfil som webbplatsen kunden besöker sparar på datorn. I en del funktioner t.ex. i beställningsformulären, använder The Home Company  cookies. Cookies används bl.a. för att beställningsfunktionen på The Home Company skall fungera och för att ge oss besöksstatistik. Utan en cookie skulle kunden till exempel inte kunna backa i beställningen utan att behöva fylla i alla uppgifter på nytt. Cookies ger oss ingen information om dig som användare. Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare. Genom att ställa in webbläsaren kan du undvika att ta emot cookies. Detta kan dock göra att sajten inte fungerar på ett fullgott sätt. Hur du stänger av cookies beror på vilken webbläsare du använder. Läs under "Hjälp", eller motsvarande meny, i din webbläsare för instruktioner.

 

Force majeure

Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, så som bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll. 

 

Synpunkter, frågor och klagomål. 

Vårt mål är att du som kund ska vara 100% nöjd med ditt köp, därför tar vi tar tacksamt emot alla tankar och idéer på förbättring. Om du har synpunkter, frågor eller klagomål, kontakta oss på info@homecompany.se.

 

Våra kontorstider är måndag-fredag 10:00-18:00, lördag 10:00-16:00 och söndag 12:00-15:00. Om du vill ringa kan du nå oss på 0455 -123 55.